Telefoni: som att gå till tandläkaren?

Ett nödvändigt ont? Man vill inte men kommer ibland till en punkt då det inte går att undvika.

Detta är något som jag stöter på dagligen. Telefonin i ett företag ses inte som ett stöd i verksamheten utan ett konstant obehag som man helst blundar för, men man lever med det för att man vet att börjar man rota i det så kommer det säkert att bli mer kostsamt och problematiskt, det var så förra gången och det kommer att bli så igen, det är för många som försöker sko sig på affären.

Man blir påmind om alla underbara termer som ligger och lurar:

förstudie, installationsavgift, serviceavtal, kvartalsavgifter, fler års bindningstid osv.

Allt relaterat till kostnader och måsten snarare än till lösning på faktiska problem och kundnytta.

När det man egentligen vill höra är ord som:

flexibilitet, låg risk, mobilitet, kostnadseffektivitet

Titta på de flesta leverantörerna idag, hur många visar vad det kostar? Branschen tjänar fortfarande på att dölja sina priser och ge specialerbjudande till just dig.

“I like you. You are my friend I will give you a great price” (ja visst…)

Varför skall det vara så dyrt och komplicerat och hemligt?!

Behöver det verkligen vara så?

Nej verkligen inte! Väljer man rätt leverantör så kan man fokusera på sin verksamhet och vara trygg i att bytet sker smidigt och utan dolda kostnader och glädja sig åt de fördelar som flexibel telefoni kan erbjuda.

En telefonilösning som anpassar sig efter företagets behov och inte kostar för mycket.

Det kan vara mycket enklare, och med teknikens hjälp behöver inte funktionaliteten bli enklare för det.

Köp en telefon koppla in den i bredbandsjacket, är det på hemmakontoret, företaget eller utomlands, eller varför inte kombinera med en mobil lösning oavsett krav på antalet användare.

Börja enkelt och bygg sedan ut efter behov, idag är risken låg och man kommer snabbt igång.
Om man väljer rätt leverantör. Ett tips kolla vilka som visar priserna. Är det inga hemligheter där så är man på rätt väg.

Lämna ett svar